سردار شهید موحد دانش به روایت تصویر

سردار شهید محمد رضا موحد دانش،

یکی از فرماندهان گردان سلمان لشکر 27 محمد رسول الله (ص)

ادامه مطلب ...

یادی از سردار شهید محمود کاوه

تولد و کودکی

سال ‌١٣٤٠ هجری شمسی در مشهد مقدس متولد شد. پدرش که از کسبه متعهد به شمار می‌آمد، در دوران ستمشاهی و اختناق، با علما و روحانیون مبارز، از جمله حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، شهید هاشمی‌نژاد و شهید کامیاب ارتباط داشت. وی که برای تربیت فرزندش اهمیت زیادی قائل بود، محمود را همراه خود به مجالس و محافل مذهبی و نماز جماعت می‌برد و از این راه فرزندش را با مکتب اهل بیت (ع) و تعالیم انسان‌ساز اسلام آشنا می‌کرد.

ادامه مطلب ...

گزارشی از تجمع مردم عراق علیه منافقین

با نزدیک شدن به پایان مهلت دولت عراق به گروه تروریستی منافقین برای خروج از خاک این کشور مردم عراق در تجمعات گوناگون خواستار عملی شدن این مسئله شدند.


تظاهرکنندگان عراقی با تجمع در میدان التحریر بغداد با اشاره به جنایت های گروه تروریستی منافقین در زمان رژیم سابق، ادامه حضور اعضای این گروه در عراق را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور دانستند.
عادل فیاض خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در بغداد گفت:

ادامه مطلب ...

بیداری اول راه است!

زندگی هر روزه ما از لحظه بیدار شدنمان آغاز می شود. از لحظه ای که چشم هایمان رو به مسیر پیش رو باز می شود. این بیداری بسیار مهم است؛ ولی نکته ای که نباید فراموش کرد اهمیت شناختن مسیر پیش رو بعد از بیداری است. به کجا خواهیم رفت؟ مقصد بعدی و مقاصد بعدی کجا قرار گرفته اند؟ تمام مقصد ما همین بیداری بوده است؟

ادامه مطلب ...

بیداری اسلامی

تعریف :بیداری ضد خواب است و در معنای فعال شدن هوش (آگاهی) به کار می رود و بیداری اسلامی به مفهوم زنده شدن دوباره در پرتو اسلام اصیل است.به بیان دیگر
در معنای تجدید حیات اسلام در کالبد فرد و جامعه به کار می رود که در پناه آن استقلال .عدالت و همه آموزه ها و ارزش های متعالی خداوند بار دیگر زنده می شود یا حیات می یابد.بیداری اسلامی یعنی دعوت مجدد به اسلام احیای ارزش های اسلامی و دعوت به سوی احیای ارزش های اسلامی است.
دکتر علی اکبر ولایتی همایش سفیران فرهنگی
منبع کتاب حادثه ی معجزه آسا معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع هزاران نفری بسیجیان:

دست‌نشاندگان استکبار یکی پس از دیگری از عرصه خارج می‌شوند
مقام معظم رهبری تأکید کردند: حرکتهای اسلامی ملتها بدون شک ماندگار و پیش رونده است و با بیداری پی در پی ملتها، دست نشاندگان استکبار یکی پس از دیگری از عرصه خارج می شوند و شوکت و اقتدار اسلام روز به روز بیشتر خواهد شد. 
ادامه مطلب ...

دنیا از دیدگاه قرآن

قرآن در جاهای بسیاری توجه انسان را به زیبایی‌های موجود در جهان و طبیعت و اشیای دور و بر او جلب می‌کند:

 

{ وَلَقَدْ جَعَلْنَا فِی السَّمَاءِ بُرُوجًا وَزَیَّنَّاهَا لِلنَّاظِرِینَ} [حجر: 16]

 

(بی‌تردید ما در آسمان برج‌هایی قرار دادیم و آن را برای تماشاگران آراستیم)

 

{أَمَّنْ خَلَقَ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضَ وَأَنْزَلَ لَکُمْ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَنْبَتْنَا بِهِ حَدَائِقَ ذَاتَ بَهْجَةٍ

 

مَا کَانَ لَکُمْ أَنْ تُنْبِتُوا شَجَرَهَا أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ بَلْ هُمْ قَوْمٌ یَعْدِلُونَ} [نمل: 60]

 

([آیا آنان که برای خداوند شریک قرار داده‌اند بهترند] یا آنکه آسمان‌ها و زمین را آفرید و برای شما از آسمان آبی فرو ریزاند پس با آن باغ‌هایی بهجت‌انگیز رویاندیم، شما نمی‌توانستید که درختان آن را برویانید. آیا معبودی [به حق] با الله است؟ [خیر] بلکه آنان گروهی منحرفند)

ادامه مطلب ...

مبارزه ای امید بخش

خو شبختانه بیداری ملت فلسطین افق های آینده را تاحدود زیادی روشن کرده است .امروز نسل نوین ملت فلسطین با نام خدا و   
تمسک به ایمان اسلامی مبارزه می کند و این مبارزه یی بسیبارامید بخش است و چنانچه مشهود است  

ادامه مطلب ...

آشنایی با تاریخ فلسطین

فلسطین سرزمینی عربی و اسلامی است، که در قدیم کنعان نام داشت، حدود 27024 کیلومتر مربع مساحت دارد که دریای مدیترانه در غرب، لبنان در شمال، سوریه و رود اردن در شرق و دریای سرخ و شبه جزیره سینا در جنوب و جنوب غربی آن قرار دارد.

فلسطین سرزمینی حاصلخیز و دارای آب و هوای معتدل است. این منطقه محل ظهور پیامبران بزرگی چون عیسی (ع)، موسی (ع) ومحل عبور و زندگانی حضرت ابراهیم (ع) بوده است. این سرزمین از نظر موقعیت سوق الجیشی بسیار حساس و پراهمیت است به مثابه پلی است که کشورهای عربی، اسلامی آسیا را به آفریقا متصل می‌کند   

ادامه مطلب ...