مواجهه با تحریم،افراطهاو تفریطها


آیا تحریمها کاملا بی تاثیرند؟ و یا ما در آستانه شعب ابی طالب قرار داریم؟


این روزها اخبار مربوط به تحریم اقتصادی کشور ما ایران بیش از پیش به گوش می رسد. اخبار مربوط به تحریمهای یک جانبه آمریکا و انگلستان علیه بانک مرکزی که با هدف اخلال در جریان یافتن منابع مالی به سوی کشور ما انجام شده است  از یک طرف و از طرف دیگر تلاشهای مربوط به تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا و کاهش واردات نفت از ایران از سوی سایر کشور نشان دهنده تلاش جدید غرب برای تدارک موج جدیدی از تحریمها علیه ایران است. نکته مهم و قابل تامل اینجاست که این گونه تحریمها در چارچوبی فراتر از چارچوب تحریمهای قبلی که از سوی شورای امنیت سازمان بر کشورمان

ادامه مطلب ...

افشای نقش نظامیان آمریکایی در تجارت زنان قرقیزی به افغانستان



یک پایگاه خبری قرقیزستان از رسوایی اخلاقی سربازان آمریکایی مستقر در ماناس قرقیزستان در اعزام دختران و زنان قرقیزی برای استفاده نامشروع سربازان آمریکایی در افغانستان خبر داد.

ادامه مطلب ...

نگاهی به الگوی مدیریتی امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس


 بر خلاف تصور عده ای از تحلیل گران که شیوه مدیریت امام را فردی یا کاریزماتیک و در ارتباط

مستقیم با مردم می پندارند، ایشان از مدیریت سیستمیک نیز در مدیریت جنگ استفاده کردند. مدیریت سیستمیک بحران های سیاسی، الگوی رایج در واحدهای سیاسی مختلف هستند. در این الگو، هر گونه تصمیم­گیری و مدیریت بحران، در چارچوب سلسله مراتب و نظام تصمیم­گیری حاکم اتخاذ می­شود. در حالی که در شرایط عادی، پروسه تصمیم­گیری مطابق فانون اساسی و قواعد رایج صورت می­گیرد، در شرایط بحرانی مانند بروز جنگ، فرآیند تصمیم­گیری متحول می­شود و به صورت غیر عادی در می آید.


ادامه مطلب ...

گلوگاه انرژی جهان در مشت موشک‌های ایران


جمهوری اسلامی ایران چگونه تنگه هرمز را خواهد بست

برای کسانی که نقش دریا را در کنترل جهان به خوبی درک می‌کنند، اهمیت تنگه‌های راهبردی (استراتژیک) نیز شناخته شده است. یک دریانورد کارکشته انگلیسی سال‌ها پیش از کشف نفت و در روزگاری که خورشید در سرزمین‌های بریتانیای کبیر غروب نمی‌کرد، گفته است کشوری که دریاهای جهان را کنترل کند، دنیا را و کشوری که تنگه‌های مهم را در اختیار داشته باشد کل آب‌های دنیا را تحت سیطره خواهد داشت.
امروزه با تبدیل نفت به یکی از حیاتی ترین کالاهای مورد نیاز بشر مدرن و اقتصاد دنیا، مناطق نفت‌خیز جهان در کانون توجه قدرت‌های بزرگ هستند. مهم‌ترین منبع تأمین انرژی جهان خاورمیانه و خلیج فارس است که تنها دروازه ورودی و خروجی آن تنگه بسیار بسیار مهم هرمز است.
به گزارش:

ادامه مطلب ...

مقابله با خطر بدیهی رژیم صهیونیستی


ولی با توجه به شرایط فعلی، عملاً گزینه مقاومت مسلحانه چندان بروز و ظهوری ندارد و رژیم صهیونیستی همچنان اراضی 1967 را در اشغال خود نگه داشته و از این رو صهیونیست ها در امنیت و آرامش خاطر به سر می برند که این مسئله باعث ادامه تجاوزات و زیاده طلبی های رژیم صهیونیستی بدون نگرانی از عواقب آن شده است.

ادامه مطلب ...

تو مرده‌ای سردار


همه و همه می‌بایست با در نظر گرفتن قدرت رزمندگان اسلام و پیروزی‌های شگرف ارتش اسلام در جریان عملیات کربلای 5 به این نتیجه برسند که رژیم بغداد کمترین شانسی برای ماندن ندارد و ایران اسلامی در تعهد خود در راه مجازات متجاوزین و سرنگونی رژیم جنایت‌کار عراق تا آخر ایستاده‌ است و تا پایان این راه فاصله چندانی باقی نمانده است اینک همه چیز حکایت از فرا رسیدن روز سرنوشت دارد

ادامه مطلب ...

اعتراض ملت ایران به دوره گردهای صهیونیست



  دو سندی که در پی می آید، نشانگر روحیه ضد اسرائیلی مردم ایران قبل از انقلاب و در شرایطی است که رژیم پهلوی در گسترده ترین سطح ممکن، روابط خود با رژیم صهیونیستی را در زمینه های سیاسی اقتصادی برقرار کرده بود. جالب اینجاست که اولین دیدار موشه دایان به عنوان وزیر کشاورزی از ایران در تابستان سال 1341انجام گرفت و تصاویری از اقامت او در منزل لطف الله حی نیز موجود است.

دایان در خلال بازدید ازپروژه دشت قزوین و هنگام دیدار با کارشناسان اسرائیلی و خانواده های آنها با یک سوال از سوی یک اسرائیلی مواجه شد. این فرد اسرائیلی از دایان سوال کرد که ما درخاک چه می خواهیم؟ و دایان در پاسخ او گفت:

ادامه مطلب ...

سوال چرا ایران از فلسطین حمایت میکند ؟

 

چرا ایران از مسلمانان فلسطین دفاع می کند ولی از مسلمانان چچن حمایت نمی کند؟

 منافع حمایت ایران از فلسطین چیست ؟

 

 حمایت از ملت مسلمان فلسطین نه تنها دفاع از یک سرزمین اسلامی محسوب می شود بلکه جلوگیری از گسترش تهدیدات اسرائیل و حمایت از منافع ملی ایران به شمار می آید

 مبارزه فلسطین و اسرائیل در حقیقت یک نبرد نامحسوس بین اسلام و کفر است

پاسخ کامل دلایل حمایت از فلسطین در ادامه ...

ادامه مطلب ...

ما یک ایران دیگر در جهان نمی‌خواهیم!



ما یک ایران دیگر در جهان نمی‌خواهیم!/ مسلمانان به جای ایران، ترکیه را الگوی خود قرار دهند

وزیر امور خارجه امریکا که در هفته‌های اخیر تمرکز خود را بر روی اظهارنظرهای جنجالی علیه ایران اختصاص داده، مجددا سخنانی را در ارتباط با مسائل داخلی ایران و رابطه میان مردم و مسئولان بیان کرده که به عنوان قطعه‌‍ای دیگر از پازل سخنرانی‌های او در تلویزیون فارسی

ادامه مطلب ...

وهابیت؛ سلاح ولیعهد سعودی ضد منطقه


رادیوی نروژی " اوستن " استفاده از فتواهای شیوخ وهابی به عنوان ابزاری برای تحمیل دوستی و وفاداری کورکورانه به آل سعود و همچنین بهره برداری از آن برای حمایت از رژیمی دانست که از تاثیرات و پیامدهای انقلاب در کشورهای عربی رنج می برد.

ادامه مطلب ...

عربستان از شکاف طبقاتی عمیق رنج می‌برد


عربستان از شکاف طبقاتی عمیق رنج می‌برد
جامعه عربستان سعودی همواره دو بخش را دربرمی‌گیرد، طبقه‌ای که قدرت را در دست دارند و طبقه‌ای که از طبقه قدرتمند باید اطاعت محض داشته باشند.


ادامه مطلب ...

دروغ هایی که یکی پس از دیگری رو می شوند


اعتراف واشنگتن تایمز در خصوص دروغ های آمریکا علیه ایران

یکی از ده ها مورد اتهامی که در چند ماهه ی اخیر به کرّات به ایران نسبت داده می شد اتهام جمایت مادی ایران از قیام مردم بحرین بود. اتهامی که بنا به اعتراف همان رسانه های دروغ پرداز، کذب بودن آن محرز شد.


ادامه مطلب ...

جنگی که گنج بود …



 

گفته اند و می گویند که جنگ خوشایند هیچ ملتی نیست. ما نیز به استقبال آن نرفتیم و نمی رویم. اما حساب دفاع در برابر تهاجم و ددمنشی از حساب جنگ جدا است. این دیگر جنگ نیست، گنج است؛ گنج خودباوری، گنج حق طلبی، گنج از خود گذشتن و گنج ظهور همه استعداد انسان های با غیرت. این جا دیگر قبل از شرع، عقل نیز حکم به ایستادگی می کند و لذا نیازی به اجازه و اذن امام و نائب او هم نیست؛ چه رسد به حضور او!


ادامه مطلب ...

جنگ روانی در دوران دفاع مقدس


جنگ روانی به معنای استفاده طراحی و برنامه ریزی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است در زمان جنگ یا صلح به منظور تاثیر گذاری بر رفتار و کردار دشمن، گروه بی طرف یا گروههای خودی به منظور پشتیبانی واز اهداف و مقاصد است

ادامه مطلب ...