روز شمار هشت ماه نبرد مقدس

 

22خرداد تا 22 بهمن 1388


هم صدا با اغتشاشگران داخلی در طرح تقلب در انتخابات، سایت ها و شبکه های خارجی نیز دست به کار شدند و با فرستادن عاملان خود در درون آشوبگران هم به بزرگ شدن فتنه کمک کردند و هم در فضای سایبر و ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی به شدت علیه شخصیت ها و نهادهای انقلابی تبلیغ نمودند. شگفت آنکه برخی از کاندیداها نیز به سرعت با آنها هماهنگ شدند و در راستای تحقق اهداف آنان حرکت کردند.

 

این  نوشته جناب آقای امیر حسین ثابتی منفرد می باشد که یکی از موضوعات«طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی» است و در مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه شده است.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری سر منشأ حوادثی شد که از ابعاد مختلف در خور تأمل و بحث می باشد. درست از فردای انتخابات جناح شکست خورده به طرح شایعه تقلب در انتخابات پرداخت و با کشاندن طرفداران خود به خیابان ها باعث بروز حوادث ناگواری شد که دامنه آن تا هشت ماه بعد نیز ادامه داشت و باعث واکنش تند ملت ایران به این گروه گردید.

هم صدا با اغتشاشگران داخلی در طرح تقلب در انتخابات، سایت ها و شبکه های خارجی نیز دست به کار شدند و با فرستادن عاملان خود در درون آشوبگران هم به بزرگ شدن فتنه کمک کردند و هم در فضای سایبر و ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی به شدت علیه شخصیت ها و نهادهای انقلابی تبلیغ نمودند. شگفت آنکه برخی از کاندیداها نیز به سرعت با آنها هماهنگ شدند و در راستای تحقق اهداف آنان حرکت کردند.

هر چند بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در نماز جمعه 29 خرداد باعث عقب نشینی سران فتنه از رفتارهای قبلی خود شد، با این همه اهانت علنی آشوبگران به مقدسات دینی در روز عاشورا برای مردم ایران قابل تحمل نبود و تجمع مردم انقلابی ایران در9 دی در میدان انقلاب ضمن اینکه نقطه پایانی بر حرکات آشوبگران و قانون شکنان گذاشت، بار دیگر وفاداری مردم را به رهبری انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی به اثبات رساند.

مقدمه کتاب که توسط  دکتر غلامحسین الهام نگاشته شده با آیه شریفه48 از سوره توبه آغاز شده و در ابتدای متن، جمهوری اسلامی ایران را کشور انتخابات برشمرده و نگاهی کوتاه به انتخابات مختلف برگزار شده در ایران انداخته و بیشتر به انتخابات دهم و اتفاقات پیرامون آن پرداخته است.

پس از مقدمه دکتر الهام روز شمار از تاریخ 22 خرداد ماه1388 یعنی همان روز انتخابات شروع شده است.

رأس ساعت 8 صبح انتظار همگان به سر می رسد و ایران اسلامی برای انتخاب ششمین رئیس جمهور تاریخ خود آماده می شود. رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در نخستین ساعت رأی گیری ضمن انداختن رأی خود به صندوق سیار 110 در حسینیه امام خمینی(ره) از ضرورت تلاش مردم جهت ناکام ماندن تشنجات سخن گفتند و در ادامه نقل قول هایی را که طی روزهای قبل از انتخابات، حامیان برخی کاندیداها به ایشان منتسب کرده بودند تکذیب نموده و از مردم خواستند تا به این شایعات توجهی نداشته باشند، چرا که این اقدامات کار انسان های ناسالم است. 

این روز شمار پس از پرداختن به وقایع و رخدادهای روز انتخابات اعم از حضور آقایان محمود احمدی نژاد، محسن رضایی، مهدی کروبی و میر حسین موسوی در پای صندوق رأی گیری، به بخشهایی از صحبتهای آنان پس از رأی دادن و همچنین صحبتهای اشخاص دیگر که در جهت رد یا تأیید کاندیدها صورت گرفته و نیز وب سایتها یا جراید و روزنامه هایی که هریک به شکلی وارد میدان شده بودند و نظرات خود را به اطلاع مردم می رساندند اشاراتی کرده است.

روز شنبه23 خرداد یعنی تنها یک روز پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری نتایج آراء اعلام شد و از 39میلیون و165هزار و191 برگه رأی مأخوذه، محموداحمدی نژاد با24میلیون و 527هزار و516 رأی و کسب63/62 آراء رئیس جمهور منتخب ایران معرفی شد.

آقایان: محسن رضایی 678هزار و240رأی(73/1)

        مهدی کروبی333هزار و635رأی(80/0)

        میر حسین موسوی 13میلیون و216هزار و411 رأی(75/33)

آراء را به خود اختصاص دادند.

همین روز موسوی نخستین بیانیه خود را منتشر کرد . . .

روزها سپری می شدند و این روز شمار اشاراتی به اتفاقاتی که در این روزها به وقوع می پیوست دارد، تا روز 9 دی که حضور مردم و واکنش آنان، حتی بسیاری از کسانی که به 3کاندیدای دیگر غیر از محمود احمدی نژاد رأی داده بودند و حالا متوجه موضوعات بسیاری شده بودند مشت محکمی بود بر دهان فتنه جویان و فتنه گران داخلی و خارجی.

اما دشمن دست بردار نبود و کماکان به فعالیتهای آشکار و پنهان خود برای صدمه زدن به بدنه نظام ادامه می داد که بخشهای عمده این فعالیتها و حوادث متأثر از آن در این کتاب آورده شده است.

تا روز 22 بهمن که بار دیگر مردم با حضور گسترده، با بصیرت و ولایتمدارانه خود بیعت مجددی با انقلاب، امام و رهبری عزیز انقلاب داشتند که بر دشمن و اعوان و انصارش چه در داخل و چه در خارج از کشور بسیار سنگین آمد و به ناچار به بسیاری از ناکامیها و اشتباهات خود اعتراف کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد